Als je het Navigon Fresh programma hebt geïnstalleerd, zul je eerst een account bij Navigon moeten maken om het volledig te gebruiken (misschien komt daar de foutcode vandaan?). Als je dan de unit aansluit op je pc, zal die moeten worden herkend, en welke versie van de systeemsoftware er op staat (versie 7.10.25 is de laatste).
Op de M&M zelf kun je zien wat voor kaarten je hebt. Klik op Navigatie --> opties--> instellingen --> weergave van kaart --> bladzijde 2. Dan zie je onderaan bij "Landen in" welke kaarten beschikbaar zijn. Zelf heb ik Europe versie Q1 2018, dat is de laatste versie.
Je kunt ook op de M&M zelf zien wat voor systeemsoftware er op staat. Klik op Navigatie --> opties --> instellingen --> opties --> productinformatie. Daar zie je de versie staan (bij mij de nieuwste: versie 7.10.25 (Build 2481), Program 120906-1136)
Als je een Navigon account hebt, kun je in Fresh de nieuwste kaart aanschaffen. Die kost meen ik € 69,--. Misschien handiger om daarvoor nog een paar maanden te wachten. Dan kun je waarschijnlijk Europe versie Q1 2019 aanschaffen, mogelijk de laatste kaart. Lijkt me anders zonde van het geld.
Jouw ervaring met BT deel ik niet, ik heb altijd prima verbinding met m'n telefoon. Maar voor de BT verbinding geldt natuurlijk altijd dat het van 2 kanten goed moet functioneren. Dus aan welk apparaat het dan ligt?